Stříbrná mince 500 Kč Osobní automobil Tatra 603 2023 Proof
Emise: 14. 06. 2023
Produkt není možné nyní objednat.
NENÍ SKLADEM
Prohlédněte si produkt
Podrobný popis
Slavné dopravní prostředky - Osobní automobil Tatra 603
Rubová strana pětisetkoruny je vodorovně rozdělena na dvě části. V horní části je ztvárněn osobní automobil Tatra 603 ze šikmého pohledu. Ve spodní části mince je zobrazen technický výkres automobilu z bočního pohledu a část technického výkresu automobilu z horního pohledu. Boční pohled na automobil tvoří stříbrná vložka s černým povlakem (ryzost 999/1000, hmotnost 1,1 g). Při horním okraji mince jsou texty "TATRA 603" a "2023", které jsou od sebe odděleny tečkou. Vlevo od automobilu z bočního pohledu je ztvárněna značka automobilu v podobě znaku jeho výrobce. Iniciály autorky mince jsou umístěny při pravém okraji mince.
Na lícní straně mince je ztvárněn osobní automobil Tatra 603 z čelního pohledu. V horní části mince je zobrazena část palubní desky včetně části volantu. Při levém okraji mince je umístěn text "ČESKÁ" a při spodním okraji mince text "REPUBLIKA". Dolní polovina mince je ztvárněna jako podlaha tvořená dlaždicemi. Označení nominální hodnoty mince se zkratkou peněžní jednotky "500 Kč" se nachází při pravém okraji mince.
Tatra 603
Na počátku 50. let minulého století ukončila kopřivnická automobilka výrobu osobních vozů Tatra 87 a 600 s úmyslem se nadále věnovat pouze výrobě nákladních automobilů. Osobní automobily vyšší třídy měly být dováženy v rámci spolupráce RVHP ze Sovětského svazu.
Přesto konstruktéři smíchovské tatrovky začali pracovat na vývoji nového reprezentačního automobilu československé výroby Tatra 603. Z počátku vše probíhalo mimo hledáček orgánů centrálního plánování. Souhlas z patřičných míst dostávají v roce 1954. V té době je projekt, vedený Vladimírem Popelářem, téměř před dokončením.
V kopřivnickém závodě tak vzniká nová limuzína s elegantní dynamickou karoserií od výtvarníka Františka Kardause, která se stane legendou. Vzduchem chlazený osmiválcový motor V8, umístěný vzadu, navrhl ing. Julius Mackerle a byl testován ve sportovním modelu Tatra 607 Monopost. Maximální rychlost vozidla, uváděná výrobcem 160 km/hod., dosahovala v provozu 170 km/hod. Interiér byl uzpůsoben k přepravě 6 osob na dvou sedadlových lavicích a obsahoval dva úložné prostory.
V září roku 1955 je na brněnském strojírenském veletrhu představená nová reprezentativní limuzína, určená pro potřeby stranických špiček a diplomatů. Sériová výroba se rozjíždí na jaře 1957 a její první vůz dostává k narozeninám prezident Antonín Zápotocký. Součástí propagace jsou také mezinárodní prezentace vozu. Tatra 603 se v lednu 1956 objevuje na olympiádě v Cortině d'Ampezzo, na Mezinárodní automobilové výstavě v Ženevě v roce 1957 a v Paříži v roce 1958. Velkého úspěchu dosáhla také na Expo 58 v Bruselu.
Vůz byl s obměnami sériově vyráběn do roku 1975. V celkovém součtu opustilo výrobní linku 20 422 modelů. V prvních letech to byly pouze desítky kusů. Vrcholu dosáhla v závěru produkce v letech 1973 a 1974 s 1 600 vozy ročně.
Výroba byla ukončena v roce 1975, kdy ji nahradil nový model Tatra 613.
Slavná "Šestsettrojka" je mnoha milovníky motorismu považována za nejkrásnější auto české výroby a velmi oceňovaný sběratelský kousek.
Každá stříbrná mince je v ochranné plastové kapsli uložena do tmavě modré krabičky. Nedílnou součástí je certifikátem věrohodnosti vydaný ČNB.
Tento produkt je součástí následujících sestav produktů:
Série Slavné dopravní prostředky Fascinující svět dopravních prostředkůSpecifikace produktu
Žádanka
Díky naší pozici na trhu pro Vás můžeme zkusit zajistit produkt, který je aktuálně již vyprodaný či delší dobu nedostupný. Stačí vyplnit žádanku a budeme Vás kontaktovat ve chvíli, kdybychom produkt dokázali zajistit.
Vyplnění žádanky pro Vás není závazné.
Výkupní formulář
Rádi od Vás vykoupíme investiční kovy zakoupené u nás, ale i u konkurence. Naši zákazníci vždy dostanou nejvyšší možnou cenu nabízenou v daném čase. Vyplňte formulář níže a my Vás budeme kontaktovat. Děkujeme za důvěru.