Navyšujeme maximální hodnotu fixace na 50 000 Kč. Od 10. května jsou naše prodejny opět otevřeny. Více info na stránce oznámení.
+420 232 003 050 – zákaznická linka  po–pá 08:30–17:00
Košík
Výhody nákupu na zlataky.cz
 Největší nabídka
Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 Diskrétní balení
Jistě oceníte naše pečlivě zabalené, pojištěné a diskrétně označené zásilky.
 Garance výkupu
Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 5 kamenných prodejen
Praha, Brno, Ostrava, Liberec a Bratislava.
Na těchto prodejnách si můžete prohlédnout nebo vyzvednout Vaše zboží.
 Partneři
Jsme oficiální smluvní partner
ČESKÉ NÁRODNÍ BANKY
Přehled puncovních značek
České puncovní značky
Hlídání ceny
Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Standard
275200 osvobozeno od DPH
Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Standard
* povinná informace
Typ ceny:

Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Standard


Fixace ceny: Není nutná
Platba kartou: Ano
Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Kód produktu: 001989
Chcete více informací? Kolik stojí poštovné?

Žádanka - informování o dostupnosti produktu

Uveďte jméno, email a telefonní číslo a my Vám dáme vědět ihned, jakmile budeme mit toto zboží opět na skladě!

Vyplnění žádanky je pouze informativní a nijak Vás nezevazuje k objednávce.







Deset zlatých pamětních mincí
Mosty České republiky

Nominál: 5000 Kč
Průměr: 28 mm
Hmotnost: 10 x 15.55 g
Ryzost: 999.9/1000 Au
Počet mincí: 10
Provedení: Standard
Hrana: vroubkovaná
Náklad: 1700 ks
Emitent: ČNB

Tuto sadu minci vám nabízíme ve dvou kvalitách provedení:

ikona_proof ikona_standard

Sada 10 zlatých mincí vydaných Českou národní bankou v letech 2011 - 2015. Motivy na mincích precizně zobrazují mosty České republiky. Mince jsou dodávány bez krabičky a s individuálním certifikátem věrohodnosti pohlednicového formátu ke každé minci.

MOSTY ČESKÉ REPUBLIKY
Deset zlatých pamětních mincí vydaných v letech 2011 - 2015

Gotický most v Písku

Kamenný most v Písku (neoficiálně také Jelení most) je nejstarším dochovaným mostem v Česku (a o primát nejstaršího mostu ve střední Evropě zápasí s kamenným mostem v Řezně v Německu, který byl celý stržen při povodni a znovu postaven, pro obyvatele Písku je tak nejstarším mostem právě ten jejich), přemosťuje řeku Otavu asi 110 km jižně od hlavního města Prahy. Je postaven v gotickém slohu. Na mostě jsou umístěny repliky barokních soch a kříže.

sada_mosty_cr_pet_zlatych_minci_2011_2013_standard

Renesanční most ve Stříbře

Tříobloukový most je poměrně nízký a umožnil průtok vody při zvýšení hladiny řeky Mže. Velký kamenný most má dva oblouky a je dodnes zdobený plastikou. Parapetem prochází odvodňovací korýtka. Most je široký necelých 6 metrů a celková délka obou mostů je 60 metrů. Oblouky jsou polokruhové z tesaných kvádrů a cihel. Parapet mostu je 5 metrů nad hladinou. Brána stojí na 5,15 metrů širokém návodním pilíři. Patro věže brány má šestibokou jehlancovou stanovou střechu krytou prejzy. Most postavil Benedikt Volch v letech 1555-1560.

Barokní most v Náměšti nad Oslavou

Barokní most dal postavit roku 1737 hrabě Václav Adrian z Enckevoirtu. Roku 1744 byla dokončena sochařská výzdoba mostu. Tu tvoří 20 soch andělů a světců převážně od J. Winterhaltera a A. Jelínka. Jsou tu archandělé Michael, Gabriel a Rafael, sv. Jan Nepomucký, sv. František, sv. Anna, sv. Florián, sv. Leopold, sv. Václav, sv. Terezie, sv. Kajetán, sv. Filip z Neri a další. Most se sedmi oblouky je 62 m dlouhý a 8 m široký a až do roku 1986 byl jediným mostem ve městě spojujícím břehy řeky Oslavy.

Negrelliho viadukt v Praze

Negrelliho viadukt je po Karlově mostě druhý nejstarší dosud stojící most přes Vltavu v Praze. Jeho stavbu si vyžádalo pokračování Severní státní dráhy z Prahy do Drážďan. Viadukt překlenuje karlínské údolí, tehdy ještě neregulované záplavové území, a dvě vltavská ramena, která rozděluje dolní část ostrova Štvanice.

Dřevěný most v Lenoře

Dřevěný most se nachází nalevo, kousek za samotnou obcí po silnici směrem na Volary. Svým zachovaným stavem a funkcí, kterou v minulosti “rechle“ plnila, je považována za cennou a ojedinělou technickou památku, přibližující návštěvníkům historii plavení dřeva po Vltavě a taktéž život místního obyvatelstva.

Železniční most v Žampachu

Na trati "posázavského pacifiku", jež vede souběžně se Sázavou, je mezi stanicemi Borek-Žampach a Lukami pod Medníkem, asi 3 km jižně od Jílového a 12 km východně od soutoku Sázavy s Vltavou, jeden z našich nejvyšších železničních kamenných viaduktů, postavených v letech 1898 - 1899 za pouhé dva roky. Jeho sedm oblouků má rozpětí 12,5 metrů. mosty_cr_standard_zlate_mince_2013_2014 Most je ve směrovém půdorysu ve tvaru oblouku. Nejvyšší oblouk je pak 41 (podle jiných údajů 46) metrů nad roklí zvanou Kocour a nad potokem Studený. Nákladní doprava po železnici postupně vytlačila plavbu vorů po Sázavě a přilákala do kraje průmysl.

Jizerský Viadukt na trati Tanvald - Harrachov

Dnes je v provozu 12 kilometrů trati z Tanvaldu do Harrachova, které se mezi lidmi říká "kořenovská Zubačka" nebo také "Polubenka", z původní 59tikilometrové rakousko-pruské spojnice mezi Tanvaldem a Hirschbergem (dnešním polským městem Jelenia Góra). Trať z Tanvaldu do Harrachova se honosí mnoha zajímavými umělými stavbami, mimo jiné pěti tunely, z nichž nejdelší měří 940 metrů, dodnes dochovanou 4,43 km dlouhou dvoupásovou Abtovou ozubnicí v ose koleje na sedmikilometrovém úseku Tanvald - Kořenov, překonávajícím výškový rozdíl 235 metrů maximálním stoupáním až 58 promile, které je největším v České republice.

Most v Karviné - Drakově

Hezkou technickou památkou se mohou pochlubit lázně Karviná - Darkov. Železobetonový obloukový silniční most z roku 1925 přes řeku Olši, který se nachází proti hlavní lázeňské budově, prošel v letech 2003-2004 rozsáhlou rekonstrukcí a získal nejenom reprezentativní fasádu, ale i novou funkci. Oprava zchátralého 56 m dlouhého mostu byla zároveň spojena s úpravou okolních komunikací tak, aby neobvyklá památka sloužila pouze pěším a cyklistům, nikoli motorovým vozidlům.

Žďákovský most

Žďákovský most je ocelový silniční most přes řeku Vltavu v okresu Písek, v Jižních Čechách. Je součástí silnice I/19 spojující Tábor s Plzní a nachází se asi 15 km západně od Milevska a 12 km východně od Mirovic. Leží mezi vesnicemi Staré Sedlo (Orlík nad Vltavou) na levém břehu a Kostelec nad Vltavou na pravém břehu řeky.

Mariánský most v Ústí nad Labem

Mariánský most je nejmladší ze tří mostů stojících přes řeku Labe v Ústí nad Labem. Spojuje městské části Ústí nad Labem-město a Ústí nad Labem-Střekov. Je určen automobilové dopravě, cyklistům a pěším. Byl otevřen roku 1998. Vedle mostu Dr. E. Beneše a železničního mostu je třetí spojnicí obou břehů v Ústí nad Labem. Tvoří protiváhu Mariánské skále v místě zvaném Ústecká brána. Vedle tradičního symbolu města, hradu Střekova, se stal novodobou dominantou Ústí nad Labem. Autorem návrhu je architekt Roman Koucký.

Sada obsahuje:

25.05.2011 - Gotický most v Písku Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
10.11.2011 - Renesanční most ve Stříbře Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
15.05.2012 - Barokní most v Náměšti nad Oslavou Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
13.11.2012 - Negrelliho viadukt v Praze Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
28.05.2013 - Dřevěný most v Lenoře Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
08.10.2013 - Železniční most v Žampachu Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
13.05.2014 - Jizerský most na trati Tanvald-Harrachov Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
14.10.2014 - Železobetonový most v Karviné-Darkově Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
05.05.2015 - Žďákovský obloukový most Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
13.10.2015 - Mariánský most v Ústí nad Labem Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Standard
Pozor: krabička není součástí sady.



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Zlaté mince ČR a Československo

Zákaznící, kteří si koupili toto zboží, objednávali také...


 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na zákaznickou linku: 232 003 050. Rádi a ochotně Vám poradíme.