800 400 180  

Volejte zdarma po-pá: 8:00 - 20:00

Informace

 

Největší nabídka

Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 

Garance výkupu

Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 

3 prodejny

Prohlédněte si zboží na prodejnách v Praze, Brně a Ostravě.

Hlídání ceny
Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Proof

Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Proof
 
* povinná informace
 
*
*
*
*
*
   

Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Proof

Hlídání ceny
Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Proof

 
* povinná informace
  Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Proof
*  

*  
*  
*  
*  
   

Sada 10 zlatých mincí Mosty České republiky 2011 - 2015 Proof

Zobrazit dostupnost na prodejnách


Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Platba kartou: Ano
Fixace ceny: Není nutná
Kód: 001988
Skladem
227688.0000
227 688 Kč 227688.0000
Prodejní cena: osvobozeno od DPH
Deset zlatých pamětních mincí
Mosty České republiky

Nominál: 5000 Kč
Průměr: 28 mm
Hmotnost: 10 x 15.55 g
Ryzost: 999.9/1000 Au
Počet mincí: 10 ks
Provedení: Proof
Hrana: hladká
Náklad: 6 500 ks
Emitent: ČNB

Tuto sadu minci vám nabízíme ve dvou kvalitách provedení:

ikona_proof ikona_standard

Sada 10 zlatých mincí vydaných Českou národní bankou v letech 2011 - 2015. Motivy na mincích precizně zobrazují mosty České republiky. Mince jsou dodávány v luxusní dřevěné krabičce spolu s individuálním certifikátem věrohodnosti pohlednicového formátu ke každé minci.

MOSTY ČESKÉ REPUBLIKY
Deset zlatých pamětních mincí vydaných v letech 2011 - 2015

Gotický most v Písku

Kamenný most v Písku (neoficiálně také Jelení most) je nejstarším dochovaným mostem v Česku (a o primát nejstaršího mostu ve střední Evropě zápasí s kamenným mostem v Řezně v Německu, který byl celý stržen při povodni a znovu postaven, pro obyvatele Písku je tak nejstarším mostem právě ten jejich), přemosťuje řeku Otavu asi 110 km jižně od hlavního města Prahy. Je postaven v gotickém slohu. Na mostě jsou umístěny repliky barokních soch a kříže.

sada_mosty_cr_pet_zlatych_minci_2011_2013

Renesanční most ve Stříbře

Tříobloukový most je poměrně nízký a umožnil průtok vody při zvýšení hladiny řeky Mže. Velký kamenný most má dva oblouky a je dodnes zdobený plastikou. Parapetem prochází odvodňovací korýtka. Most je široký necelých 6 metrů a celková délka obou mostů je 60 metrů. Oblouky jsou polokruhové z tesaných kvádrů a cihel. Parapet mostu je 5 metrů nad hladinou. Brána stojí na 5,15 metrů širokém návodním pilíři. Patro věže brány má šestibokou jehlancovou stanovou střechu krytou prejzy. Most postavil Benedikt Volch v letech 1555-1560.

Barokní most v Náměšti nad Oslavou

Barokní most dal postavit roku 1737 hrabě Václav Adrian z Enckevoirtu. Roku 1744 byla dokončena sochařská výzdoba mostu. Tu tvoří 20 soch andělů a světců převážně od J. Winterhaltera a A. Jelínka. Jsou tu archandělé Michael, Gabriel a Rafael, sv. Jan Nepomucký, sv. František, sv. Anna, sv. Florián, sv. Leopold, sv. Václav, sv. Terezie, sv. Kajetán, sv. Filip z Neri a další. Most se sedmi oblouky je 62 m dlouhý a 8 m široký a až do roku 1986 byl jediným mostem ve městě spojujícím břehy řeky Oslavy.

Negrelliho viadukt v Praze

Negrelliho viadukt je po Karlově mostě druhý nejstarší dosud stojící most přes Vltavu v Praze. Jeho stavbu si vyžádalo pokračování Severní státní dráhy z Prahy do Drážďan. Viadukt překlenuje karlínské údolí, tehdy ještě neregulované záplavové území, a dvě vltavská ramena, která rozděluje dolní část ostrova Štvanice.

Dřevěný most v Lenoře

Dřevěný most se nachází nalevo, kousek za samotnou obcí po silnici směrem na Volary. Svým zachovaným stavem a funkcí, kterou v minulosti “rechle“ plnila, je považována za cennou a ojedinělou technickou památku, přibližující návštěvníkům historii plavení dřeva po Vltavě a taktéž život místního obyvatelstva.

Železniční most v Žampachu

Na trati "posázavského pacifiku", jež vede souběžně se Sázavou, je mezi stanicemi Borek-Žampach a Lukami pod Medníkem, asi 3 km jižně od Jílového a 12 km východně od soutoku Sázavy s Vltavou, jeden z našich nejvyšších železničních kamenných viaduktů, postavených v letech 1898 - 1899 za pouhé dva roky. Jeho sedm oblouků má rozpětí 12,5 metrů. mosty_cr_proof_zlate_mince_2013_2014 Most je ve směrovém půdorysu ve tvaru oblouku. Nejvyšší oblouk je pak 41 (podle jiných údajů 46) metrů nad roklí zvanou Kocour a nad potokem Studený. Nákladní doprava po železnici postupně vytlačila plavbu vorů po Sázavě a přilákala do kraje průmysl.

Jizerský Viadukt na trati Tanvald - Harrachov

Dnes je v provozu 12 kilometrů trati z Tanvaldu do Harrachova, které se mezi lidmi říká "kořenovská Zubačka" nebo také "Polubenka", z původní 59tikilometrové rakousko-pruské spojnice mezi Tanvaldem a Hirschbergem (dnešním polským městem Jelenia Góra). Trať z Tanvaldu do Harrachova se honosí mnoha zajímavými umělými stavbami, mimo jiné pěti tunely, z nichž nejdelší měří 940 metrů, dodnes dochovanou 4,43 km dlouhou dvoupásovou Abtovou ozubnicí v ose koleje na sedmikilometrovém úseku Tanvald - Kořenov, překonávajícím výškový rozdíl 235 metrů maximálním stoupáním až 58 promile, které je největším v České republice.

Most v Karviné - Drakově

Hezkou technickou památkou se mohou pochlubit lázně Karviná - Darkov. Železobetonový obloukový silniční most z roku 1925 přes řeku Olši, který se nachází proti hlavní lázeňské budově, prošel v letech 2003-2004 rozsáhlou rekonstrukcí a získal nejenom reprezentativní fasádu, ale i novou funkci. Oprava zchátralého 56 m dlouhého mostu byla zároveň spojena s úpravou okolních komunikací tak, aby neobvyklá památka sloužila pouze pěším a cyklistům, nikoli motorovým vozidlům.

Žďákovský most

Žďákovský most je ocelový silniční most přes řeku Vltavu v okresu Písek, v Jižních Čechách. Je součástí silnice I/19 spojující Tábor s Plzní a nachází se asi 15 km západně od Milevska a 12 km východně od Mirovic. Leží mezi vesnicemi Staré Sedlo (Orlík nad Vltavou) na levém břehu a Kostelec nad Vltavou na pravém břehu řeky.

Mariánský most v Ústí nad Labem

Mariánský most je nejmladší ze tří mostů stojících přes řeku Labe v Ústí nad Labem. Spojuje městské části Ústí nad Labem-město a Ústí nad Labem-Střekov. Je určen automobilové dopravě, cyklistům a pěším. Byl otevřen roku 1998. Vedle mostu Dr. E. Beneše a železničního mostu je třetí spojnicí obou břehů v Ústí nad Labem. Tvoří protiváhu Mariánské skále v místě zvaném Ústecká brána. Vedle tradičního symbolu města, hradu Střekova, se stal novodobou dominantou Ústí nad Labem. Autorem návrhu je architekt Roman Koucký.

Sada obsahuje:

Luxusní dřevěnou krabičku 10 x Au ČR - Mosty ČR
25.05.2011 - Gotický most v Písku Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
10.11.2011 - Renesanční most ve Stříbře Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
15.05.2012 - Barokní most v Náměšti nad Oslavou Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
13.11.2012 - Negrelliho viadukt v Praze Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
28.05.2013 - Dřevěný most v Lenoře Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
08.10.2013 - Železniční most v Žampachu Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
13.05.2014 - Jizerský most na trati Tanvald-Harrachov Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
14.10.2014 - Železobetonový most v Karviné-Darkově Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
05.05.2015 - Žďákovský obloukový most Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof
13.10.2015 - Mariánský most v Ústí nad Labem Mosty ČR (Nominál - 5000 Kč) Proof



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Zlaté mince ČR
 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na tel.: 800 400 180. Rádi a ochotně Vám poradíme.