232 003 050 – zákaznická linka 

po–pá 09:00–17:30

Informace

 

Diskrétní balení

Jistě oceníte naše pečlivě zabalené, pojištěné a diskrétně označené zásilky.
 

Největší nabídka

Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 

Garance výkupu

Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 

4 prodejny

Prohlédněte si zboží na prodejnách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě.
Máme s Puncovním úřadem uzavřenou dohodu o umožnění kontrolních internetových nákupů.

Hlídání ceny

Zlatá mince 5000 Kč Negrelliho Viadukt v Praze 2012 Proof

18 900 Kč osvobozeno od DPH
Zlatá mince 5000 Kč Negrelliho Viadukt v Praze 2012 Proof
* povinná informace
Typ ceny:

Zlatá mince 5000 Kč Negrelliho Viadukt v Praze 2012 Proof


Fixace ceny: Není nutná
Platba kartou: Ano
Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Skladem
Dostupnost na prodejnách:
Praha
Naše prodejna PrahaIhned k vyzvednutí na pobočce.
Českomoravská 183/27
190 00 Praha 9
Pondělí - Pátek: 10.00 - 18.00 hod.
Brno
Naše prodejna BrnoIhned k vyzvednutí na pobočce.
Zelný trh 21
602 00 Brno
Pondělí - Pátek: 10.00 - 18.00 hod.
Ostrava
Naše prodejna BrnoIhned k vyzvednutí na pobočce.
Zámecká 21
702 00 Ostrava
Pondělí - Pátek: 10.00 - 18.00 hod.
Centrála
EshopIhned k odeslání.
V případě objednávky do 15:00
obdržíte zboží následující pracovní den.
Diskrétní balení | Pojištění do plné výše
Cena (osvobozeno od DPH): 18 900 Kč
Poštovné od: 129 Kč
Kód produktu: 000576
Hlídat cenuChcete více informací? Kolik stojí poštovné?
Pamětní zlatá mince z cyklu
Mosty České republiky
Nominál: 5000Kč
Průměr: 28 mm
Hmotnost: 15,55 g
Ryzost: 999,9/1000 Au
Provedení: Proof
Hrana: hladká
Náklad: 12 200 ks
Emise: 13.11.2012
Autor: Zbyněk Fojtů
Ražba: Česká mincovna
Emitent: ČNB


Tuto minci vám nabízíme ve dvou kvalitách provedení:

ikona_proof ikona_standard

Líc mince

negrelliho_viadukt_zlata_mince_2012_mosty_cr_proof

Na lícní straně mince je oblouk Negrelliho viaduktu, v němž je ztvárněna kompozice heraldických zvířat z velkého státního znaku - uprostřed je český lev, vpravo od něj slezská orlice a vlevo od něj moravská orlice. Uprostřed oblouku je ve třech řádcích název cyklu „MOSTY“, název státu „ČESKÁ REPUBLIKA“ a označení nominální hodnoty mince se zkratkou peněžní jednotky „5000 Kč“. Minci razila Česká mincovna, její značka, která je tvořena kompozicí písmen „Č“ a „M“, je při spodním okraji mince.

Rub mince

Na rubové straně je část Negrelliho viaduktu vyobrazená z boku, nad kterou je jeden oblouk viaduktu. Nad obloukem je opis „NEGRELLIHO VIADUKT V PRAZE“, který je na okrajích ohraničen tečkami. Pod vyobrazením Negrelliho viaduktu je ročník ražby „2012“ a iniciály autora výtvarného návrhu mince akademického sochaře Zbyňka Fojtů, které jsou tvořeny spojenými písmeny „F“ a „Z“.

Negrelliho viadukt - Zlatá pamětní mince

Negrelliho viadukt je po Karlově mostě druhý nejstarší dosud stojící most přes Vltavu v Praze. Jeho stavbu si vyžádalo pokračování Severní státní dráhy z Prahy do Drážďan. Viadukt překlenuje karlínské údolí, tehdy ještě neregulované záplavové území, a dvě vltavská ramena, která rozděluje dolní část ostrova Štvanice.r.2012 Negrelliho Viadukt v Praze Zlatá pamětní mince

Na projektu se podíleli tragicky zemřelý ing. Jan Perner (1815-1845) a Alois Negrelli (1799-1858), Lessepsův spolupracovník na stavbě Suezského průplavu. Rozhodli se pro obloukový a částečně segmentový typ konstrukce. Se stavbou viaduktu, kterou prováděly firmy, Bratři Kleinové a Vojtěch Lanna, se začalo na jaře roku 1846 a dokončena byla v roce 1850, kdy 1. června po viaduktu projel první pravidelný vlak.

Ve své době to byla největší železniční stavba v Evropě, pracovalo zde 3000 dělníků české, německé a italské národnosti. Materiálem jim byla česká žula, pilíře měly pískovcové obklady. Délka viaduktu byla 1130 m, původní šířka 7,60 m, po odstranění kamenného parapetu rovných 9 m. Viadukt měl 90 oblouků. Železniční trať vedoucí po viaduktu byla od samého počátku dvojkolejná. Jako celek působil viadukt velmi stylově a vyváženě, stejně tak byl promyšlen v detailech. Projektanti a stavbaři odvedli dokonalé technické dílo, vždyť most nejenže odolal vltavským povodním, ale unese i obrovský vzrůst váhy dnešních železničních souprav.

V letech 1952-1953 došlo k odstranění tří oblouků nad Křižíkovou ulicí v Karlíně, které se ukázaly v dnešním automobilovém provozu jako závažná komunikační překážka. Byly nahrazeny betonovými nosníky. V roce 1981, se totéž ze stejných důvodů opakovalo nad Bubenským nábřežím. Přes tyto drobné kosmetické úpravy je Negrelliho viadukt stále důkazem, že i technické dílo může mít vysokou estetickou úroveň.

Mosty České Republiky 2011 - 2015 Proof

r.2011 Gotický most v Písku Zlatá pamětní mince
r.2011 Renesanční most ve Stříbře Zlatá pamětní mince
r.2012 Barokní most v Náměšti nad Oslavou Zlatá pamětní mince
r.2012 Negrelliho viadukt v Praze Zlatá pamětní mince
r.2013 Dřevěný most v Lenoře Zlatá pamětní mince
r.2013 Železniční most v Žampachu Zlatá pamětní mince
r.2014 Jizerský most na trati Tanvald-Harrachov Zlatá pamětní mince
r.2014 Železobetonový most v Karviné-Darkově Zlatá pamětní mince
r.2015 Žďákovský obloukový most Zlatá pamětní mince
r.2015 Mariánský most v Ústí nad Labem Zlatá pamětní mince



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Zlaté mince ČR
 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na zákaznickou linku: 232 003 050. Rádi a ochotně Vám poradíme.