Zlatá mince 5 Oz Titanic 100. výročí 2012 Proof
NENÍ SKLADEM
Prohlédněte si produkt
Podrobný popis
Pětiuncový zlatý Titanic - 100. výročí
Exkluzivní zlatá kolorovaná mince vydaná Britskými Panenskými ostrovy v roce 2012 a ražena anglickou mincovnou Pobjoy o váze 5 Oz (155.5 g) ku příležitosti 100. výročí Titanicu.
Mince zobrazuje na svém rubu kolorovaný Titanic plující na moři, nad ním je umístěn portrét kapitána lodi s nápisem "EDWARD J. SMITH", následují nápisy "RMS TITANIC 1912 - 2012" a nominální hodnota.
Líc zobrazuje tradiční portrét královny Elizabeth II., nápisy "BRITISH VIRGIN ISLANDS", "QUEEN ELIZABETH II" a rok vydání.
Mince je dodávána spolu s číslovaným certifikátem věrohodnosti v luxusní lakované mahagonové krabičce ve velmi limitovaném nákladu pouze 99 ks pro celý svět!
Titanic
RMS (z anglického Royal Mail Steamer) Titanic byl luxusní parník společnosti White Star Line, který ztroskotal během své první plavby v noci ze 14. na 15. dubna roku 1912. Zahynulo 1517 cestujících a členů posádky. Zkáza Titanicu je jednou z nejznámějších námořních katastrof.
Titanic byl postaven v Belfastu v loděnicích Harland & Wolff na objednávku společnosti White Star Line, jako druhý ze série tří lodí podobných parametrů (vedle Olympicu a Britannicu). Šéfkonstruktérem lodi byl Thomas Andrews považovaný za absolutní špičku ve svém oboru. Pro stavbu lodi byl použit ten nejlepší materiál a ta nejlepší technika, jaké v té době existovaly.
Titanic byl 269,1 metrů dlouhý a 28,25 metrů široký, měl hrubou prostornost 46 328 BRT a jeho výtlak činil 52 310 tun při maximálním ponoru (10,54 m). Byl o něco větší než Olympic a představoval proto největší námořní plavidlo, jaké bylo do té doby vyrobeno. Jeho trup byl rozdělen na 16 vodotěsných komor a dno lodi bylo zdvojeno. Celkově byl Titanic považován za jednu z nejbezpečnějších lodí na světě, ba dokonce za loď nepotopitelnou.
O tuto doměnku se zasloužil odborný časopis Shipbuilder, který napsal, že "po uzavření vodotěsných dveří se loď stává prakticky nepotopitelnou. Loď měla vydržet dokonce i současné proražení prvních 4 vodotěsných komor, což již bylo při její velikosti dost nepředstavitelné. 29 parních kotlů v 6 samostatných kotelnách pohánělo 2 pístové parní stroje (každý o výkonu 15 000 koní) a turbínu (o výkonu 16 000 koní).Loď měla tři lodní šrouby (prostřední vážil 22 tun, krajní vážily 38 tun), maximální rychlost lodi se odhadovala na 24 uzlů (Titanic jí nikdy neplul). Kouř z kotlů byl odváděn do tří pravých komínů. Kromě nich byl nainstalovaný ještě falešný komín na zádi sloužící jako hlavní vývod ventilace a komín kuchyně. Loď pak se čtyřmi komíny vypadala větší a budila větší dojem bezpečí.
Úkolem Titanicu byl převoz cestujících (kapacita činila něco přes 2450 cestujících, byl zde i prostor pro omezený počet kočárů a automobilů (a jeřáb, který by je naložil) a pošty mezi Evropou a Severní Amerikou, na kteréžto trase měl konkurovat obřím parníkům společnosti Cunard Line, Mauretanii a Lusitanii. Obsluhu lodi zajišťovalo 885 členů posádky.
Specifikace produktu
Výkupní formulář
Rádi od Vás vykoupíme investiční kovy zakoupené u nás, ale i u konkurence. Naši zákazníci vždy dostanou nejvyšší možnou cenu nabízenou v daném čase. Vyplňte formulář níže a my Vás budeme kontaktovat. Děkujeme za důvěru.