+420 232 003 050 – zákaznická linka
po–pá 08:30–17:00
Největší nabídkaMáme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
|
Diskrétní baleníJistě oceníte naše pečlivě zabalené, pojištěné a diskrétně označené zásilky.
|
Garance výkupuCo prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
|
6 kamenných prodejenProhlédněte si zboží na prodejnách v Praze, Brně, Ostravě a Bratislavě.
Zboží si můžete též vyzvednout na našich POINT místech v Plzni a Liberci.
|
Máme s Puncovním úřadem uzavřenou dohodu o umožnění kontrolních internetových nákupů.
|
Alfons Mucha (24. července 1860, Ivančice - 14. července 1939, Praha) byl český malíř a designér období secese. Stal se známým téměř přes noc díky divadelnímu plakátu Gismonda (1894 1895), který si objednala pařížská herečka Sarah Bernhardtová. Herečka později uzavřela s Muchou smlouvu a on pro ni a Divadlo Renesance v Paříži vytvořil ještě několik dalších plakátů. Jeho životní dílo je cyklus velkoformátových pláten Slovanská epopej, na kterém pracoval osmnáct let. Krom toho se také zasloužil spolu s Jaroslavem Kvapilem a Ladislavem Syllabou o obnovení svobodného zednářství v Československu.
Slovanská epopej je cyklus velkoformátových obrazů, kterým chtěl Alfons Mucha shrnout dějiny Čechů a dalších slovanských národů. Mucha jej po dokončení věnoval městu Praze. Dnes jej můžeme spatřit na zámku v Moravském Krumlově.
Alfons Mucha si přál zachytit dějiny Slovanstva v kolekci obrazů, která by symbolizovala jejich cestu dějinami. S myšlenkou vytvoření Epopeje si pohrával už na začátku 20. století, nicméně kvůli nedostatku financí musel myšlenku odložit.
Po svatbě s Marií Chytilovou v Chicagu nachází průmyslníka Charles R. Cranea, který byl ochoten nést veškeré náklady spojené s vytvořením Slovanské epopeje. Mucha se vrátil roku 1910 do rodné země, aby si pronajal část zámku na Zbirohu a zde tvořil Slovanskou epopej, jež mu dohromady zabrala 18 let života. Dokončil ji roku 1928, kdy ji spolu s Charlesem Cranem předal Praze a veškerému československému obyvatelstvu. Obrazy byly během války schovány na dvou místech v Praze. Obrazy zde byly poškozeny vlhkostí. V 50. letech převezeny do Moravského Krumlova, kde byly za pomoci místních občanů restaurovány a od 4. srpna 1963 jsou pak vystaveny na zdejším zámku. Obrazy sem zapůjčila Galerie hlavního města Prahy, která je správcem díla.