800 400 180  

Volejte zdarma po-pá: 8:00 - 20:00

Informace

 

Největší nabídka

Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 

Garance výkupu

Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 

3 prodejny

Prohlédněte si zboží na prodejnách v Praze, Brně a Ostravě.

Hlídání ceny
Stříbrná medaile NW Präsident 2012 Standard

890 Kč vč. DPH

Stříbrná medaile NW Präsident 2012 Standard
 
* povinná informace
 
*
*
*
*
*
   

Stříbrná medaile NW Präsident 2012 Standard

Hlídání ceny
Stříbrná medaile NW Präsident 2012 Standard

890 Kč vč. DPH

 
* povinná informace
  Stříbrná medaile NW Präsident 2012 Standard
*  

*  
*  
*  
*  
   

Stříbrná medaile NW Präsident 2012 Standard

Zobrazit dostupnost na prodejnách


Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Platba kartou: Ano
Fixace ceny: Není nutná
Kód produktu: 001354


Žádanka

Vložte jméno, email a telefonní číslo a my Vám dáme vědět ihned, jakmile bude toto zboží opět na skladě!

Vyplnění žádanky není pro Vás nijak závazné.








Stříbrná pamětní medaile
Historie motorismu v českých zemích
Průměr: 28 mm
Hmotnost: 13 g
Ryzost: 999/1000 Ag
Hrana: hladká
Provedení: Standard
Limit: 500 ks
Emise: Říjen 2012
Autor: ak.soch.Jiří Dostál
Ražba: Česká Mincovna

V ceně této stříbrné medaile je i tmavě modrá dárková krabička spolu s certifikátem České mincovny.

NW Präsident

byl prvním továrně vyráběným sériovým automobilem na území Česka, resp. tehdejšího Rakouska-Uherska a jedním z prvních automobilů na světě vůbec. Automobil vyráběla továrna Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft A. G. v Kopřivnici, dnešní Tatra. Před ním byl na našem území sestrojen pouze Marcusův automobil, který však byl vyroben v letech 1888-1889 pouze v počtu 1 kusu.

Prasident

Duchovním otcem NW Präsident byl Leopold Sviták, první kus byl vyroben v letech 1897-1898. Konstrukce částečně vycházela z vozu „Instructor“ značky Benz a do vozů byl montován i originální motor mannheimské automobilky. V Kopřivnici však do konstrukce vnesli několik originálních prvků a vylepšení, takže vznikl úplně odlišný automobil.

Präsident byl experimentem: plány se zhotovily až dodatečně, řada zlepšení vznikla přímo při stavbě. Automobil vynikal luxusní a originální konstrukcí, čímž se odlišoval od Benzova vozu. Novinkou, použitou u automobilu vůbec poprvé byla ochrana předních kol okrasně tvarovaným nárazníkem.

Podvozek Präsidenta i karosérie typu Phaeton, vycházela z osvědčeného kopřivnického kočáru „Mylord“. Pod sedadlem v zadní části - v prostoru, který u kočárů sloužil pro zavazadla - byl umístěn dvouválcový ležatý motor Benz o obsahu 2,714 l a výkonu přibližně 5 kW (6,6 k) při 600 ot/min (vrtání i zdvih 120 mm). Palivová nádrž o obsahu 23 l se nacházela pod předními sedadly.

Původní indukční zapalování bylo nahrazeno magnetovým. Mazání bylo ztrátové, ovládané centrálním mazacím systémem. Chlazení motoru bylo otevřené vodní, odpařovací, částečně ztrátové. Převodovka byla dvoustupňová, řemenová. Převodové stupně se řadily naklápěním sloupku řízení, buď k sobě nebo od sebe. Zadní hnací náprava byla poháněna dvěma nezávislými řetězy z předlohové hřídele, která už měla diferenciál. Vozidlo využívalo dva brzdové systémy - nožní pásovou převodovou brzdu a ručně ovládanou třecí brzdu působící na pryžové obložení kol. Přední kola se natáčela okolo svislých čepů, tento pohyb se přenášel řetězem na přední nápravu.

V roce 1898, krátce po dokončení, uskutečnil první vyrobený automobil ve dnech 21.-22. května 1898 propagační jízdu se čtyřmi pasažéry po vlastní ose z Kopřivnice do Vídně na výstavu konanou k výročí 50 let vlády Františka Josefa I. Trasu dlouhou 328 km absolvoval za 24,5 hodiny z čehož bylo 14,5 hodiny čisté jízdy s průměrnou rychlostí 22,62 km/h. Po jejím skončení jej získal darem rakouský automobilový klub a Präsident byl používán pro zácvik řidičů. Ve 20. letech 20. století se vrátil do Česka už jako muzejní exponát. Podle původní technické dokumentace byla v roce 1977 v závodě Tatra postavena plně funkční replika prvního automobilu, která se dnes nachází ve sbírkách podnikového muzea v Kopřivnici.

V roce 1899 byly vyrobeny různé vylepšené verze vozu Nesselsdorf Präsident, pojmenovány byly Meteor, Nesselsdorf, Wien. Bergsteiger, Versucher, Adhof, Spitzbub, Balder a Metrans.



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Stříbrné medaile
 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na tel.: 800 400 180. Rádi a ochotně Vám poradíme.