+420 232 003 050 – zákaznická linka  po–pá 08:30–17:00
Košík
Výhody nákupu na zlataky.cz
 Největší nabídka
Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 Diskrétní balení
Jistě oceníte naše pečlivě zabalené, pojištěné a diskrétně označené zásilky.
 Garance výkupu
Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 6 kamenných prodejen
Praha, Brno, Ostrava, Liberec,
na Slovensku Bratislava a Košice.
Na těchto prodejnách si můžete prohlédnout nebo vyzvednout Vaše zboží.
 Partneři
Jsme oficiální smluvní partner
ČESKÉ NÁRODNÍ BANKY
Získali jsme ocenění
ČESKÝCH 100 NEJLEPŠÍCH FIREM
CZECH 100 BEST
České puncovní značky
Přehled puncovních značek
České puncovní značky
Hlídání ceny
Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard
908 vč. DPH
Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard
* povinná informace
Typ ceny:

Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard


Fixace ceny: Není nutná
Platba kartou: Ano
Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Kód produktu: 000877
Chcete více informací? Kolik stojí poštovné?

Žádanka - informování o dostupnosti produktu

Uveďte jméno, email a telefonní číslo a my Vám dáme vědět ihned, jakmile budeme mit toto zboží opět na skladě!

Vyplnění žádanky je pouze informativní a nijak Vás nezevazuje k objednávce.







Stříbrná medaile Praga Charon Phaeton - Kolekce auta ČSR
Průměr: 28 mm
Hmotnost: 13 g
Ryzost: 999/1000 Ag
Hrana: hladká s popisem
Provedení: Standard
Limit: 1000 ks
Emise: 1.11.2011
Autor: ak. soch.Jiří Dostál
Ražba: Česká Mincovna

V ceně této stříbrné medaile je i tmavě modrá dárková krabička spolu s certifikátem České mincovny.

Slavný veterán zvaný šaronka připomínal ještě kočár.

Prvním vozem ze série „Historie motorismu v českých zemích“ je Praga V., známý též jako „Charron“.

Výrobě automobilů značky Praga předcházelo založení Pražské automobilní společnosti s ručením omezeným, která vznikla v roce 1907 rovným vkladem dvou továren na stroje. První vozidla byla vyráběna od roku 1909 podle licencí francouzské firmy Charron-Giardot-Voight a italské značky Issota-Franchini. Vůz Praga V. měl řadový, kapalinou chlazený, spodový dvouválec o objemu 1206 cm3 a výkonu 9,6 koně při 1400 otáčkách za minutu, jenž umožňoval rychlost až 65 km/h. Chladič byl podobně jako u vozů Renault umístěn za motorem. Obě tuhé nápravy byly odpruženy podélnými půleliptickými listovými péry. Hmotnost vozu byla 600 kg.

V roce 1909 bylo v první sérii vyrobeno 25 kusů vozu Praga V. a následně v roce 1913 v druhé sérii 10 kusů, dohromady tedy 35 kusů. Dodával se v různých provedeních karosérie stavěných na přání zákazníka, a to jako osobní, ale také lehký nákladní vůz.

Na averzní straně je v centru kompozice vyobrazen automobil z mírného tříčtvrtečního pohledu, v opisu nápis PRAGA V. „CHARRON“ a nad ním v řádce letopočet výroby automobilu. V dolní části pod autem je umístěno logo "PRAGA" a značka autora.

Na reverzní straně najdeme v opisu text "HISTORIE MOTORISMU V ČESKÝCH ZEMÍCH“, který je reliéfně mírně vyklenutý, aby vytvářel dojem pneumatiky. V centru kompozice jsou paprsky inspirované volantem, v podkladu kružnice symbolizující rotaci.



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Stříbrné medaile
 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na zákaznickou linku: 232 003 050. Rádi a ochotně Vám poradíme.