800 400 180  

Volejte zdarma po-pá: 8:00 - 20:00

Informace

 

Největší nabídka

Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 

Garance výkupu

Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 

3 prodejny

Prohlédněte si zboží na prodejnách v Praze, Brně a Ostravě.

Hlídání ceny
Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard

890 Kč vč. DPH

Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard
 
* povinná informace
 
*
*
*
*
*
   

Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard

Hlídání ceny
Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard

890 Kč vč. DPH

 
* povinná informace
  Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard
*  

*  
*  
*  
*  
   

Praga Charron Faeton - ČSR auta Stříbrná medaile 2011 Standard

Zobrazit dostupnost na prodejnách


Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Platba kartou: Ano
Fixace ceny: Není nutná
Kód produktu: 000877


Žádanka

Vložte jméno, email a telefonní číslo a my Vám dáme vědět ihned, jakmile bude toto zboží opět na skladě!

Vyplnění žádanky není pro Vás nijak závazné.








Stříbrná medaile Praga Charon Phaeton - Kolekce auta ČSR
Průměr: 28 mm
Hmotnost: 13 g
Ryzost: 999/1000 Ag
Hrana: hladká s popisem
Provedení: Standard
Limit: 1000 ks
Emise: 1.11.2011
Autor: ak. soch.Jiří Dostál
Ražba: Česká Mincovna

V ceně této stříbrné medaile je i tmavě modrá dárková krabička spolu s certifikátem České mincovny.

Slavný veterán zvaný šaronka připomínal ještě kočár.

Prvním vozem ze série „Historie motorismu v českých zemích“ je Praga V., známý též jako „Charron“.

Výrobě automobilů značky Praga předcházelo založení Pražské automobilní společnosti s ručením omezeným, která vznikla v roce 1907 rovným vkladem dvou továren na stroje. První vozidla byla vyráběna od roku 1909 podle licencí francouzské firmy Charron-Giardot-Voight a italské značky Issota-Franchini. Vůz Praga V. měl řadový, kapalinou chlazený, spodový dvouválec o objemu 1206 cm3 a výkonu 9,6 koně při 1400 otáčkách za minutu, jenž umožňoval rychlost až 65 km/h. Chladič byl podobně jako u vozů Renault umístěn za motorem. Obě tuhé nápravy byly odpruženy podélnými půleliptickými listovými péry. Hmotnost vozu byla 600 kg.

V roce 1909 bylo v první sérii vyrobeno 25 kusů vozu Praga V. a následně v roce 1913 v druhé sérii 10 kusů, dohromady tedy 35 kusů. Dodával se v různých provedeních karosérie stavěných na přání zákazníka, a to jako osobní, ale také lehký nákladní vůz.

Na averzní straně je v centru kompozice vyobrazen automobil z mírného tříčtvrtečního pohledu, v opisu nápis PRAGA V. „CHARRON“ a nad ním v řádce letopočet výroby automobilu. V dolní části pod autem je umístěno logo "PRAGA" a značka autora.

Na reverzní straně najdeme v opisu text "HISTORIE MOTORISMU V ČESKÝCH ZEMÍCH“, který je reliéfně mírně vyklenutý, aby vytvářel dojem pneumatiky. V centru kompozice jsou paprsky inspirované volantem, v podkladu kružnice symbolizující rotaci.



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Stříbrné medaile
 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na tel.: 800 400 180. Rádi a ochotně Vám poradíme.