800 400 180  

Volejte zdarma po-pá: 8:00 - 20:00

Informace

 

Největší nabídka

Máme největší nabídku sběratelských mincí na trhu.
 

Garance výkupu

Co prodáváme, to také umíme od Vás koupit.
 

3 prodejny

Prohlédněte si zboží na prodejnách v Praze, Brně a Ostravě.


Hlídání ceny
Stříbrná mince 5 Oz Bicykl 200. výročí 2017 Perleť Proof

Stříbrná mince 5 Oz Bicykl 200. výročí 2017 Perleť Proof
 
* povinná informace
 
*
*
*
*
*
   

Stříbrná mince 5 Oz Bicykl 200. výročí 2017 Perleť Proof

Hlídání ceny
Stříbrná mince 5 Oz Bicykl 200. výročí 2017 Perleť Proof

 
* povinná informace
  Stříbrná mince 5 Oz Bicykl 200. výročí 2017 Perleť Proof
*  

*  
*  
*  
*  
   

Stříbrná mince 5 Oz Bicykl 200. výročí 2017 Perleť Proof

Zobrazit dostupnost na prodejnách


Výkup tohoto produktu: Na dotaz
Platba kartou: Ano
Fixace ceny: Není nutná
Kód produktu: 003943
Na objednávku
k dispozici do 35 pracovních dní
13450.0000
13 450 Kč 13450.0000
Prodejní cena: vč. DPH
EXKLUZIVNÍ LIMITOVANÝ NÁKLAD!
Stříbrná pamětní mince s perletí
Nominál: 25 CID
Průměr: 65 mm
Hmotnost: 155.5g (5 oz)
Ryzost: 999/1000 Ag, Perleť
Provedení: Proof
Hrana: vroubkovaná
Náklad: pouze 750 ks
Emise: 2017
Země původu: Cookovy ostrovy

Světová premiéra - dvoubarevná perleť ve stříbrné minci

Po obrovském úspěchu stříbrných a zlatých mincí s perletí vydaných v předchozích letech, vydávají Cookovy ostrovy pro rok 2017 další unikátní stříbrnou minci s perletí, jenž je věnovaná 200. výročí vynálezu jizdního kola (bicykl).

Tato pětiuncová mince (155.5 g) vydaná státem Cookovy ostrovy je ražena v ryzosti nejčistšího 99.9% stříbra a její vnitřní jádro je vyrobeno z opravdové perleti, vůbec poprvé ve dvou barvách.

Každý ze dvou perleťových půlkruhů na rubu mince zobrazuje precizní motiv muže na jízdním kole. Žlutý půlkruh (vlevo) charakterizuje dobu vzniku jízdního kola, zatímco zelený (vpravo) vyobrazuje závodníka na horském kole a značí tak vývoj jednoho ze světově nejpoužívanějších dopravních prostředků, za dobu jeho existence. Vnější okruží nese nápisy "THE BICYCLE" a nominální hodnotu. Líc zobrazuje tradiční portrét britské královny Alžběty II. od Ian-Rank Broadleyho a nápisy "ELIZABETH II", "COOK ISLANDS", rok vydání a iniciály autora "IRB".

Mince je dodávána v luxusní dárkové etui, ve tvaru dřevěného kola, spolu s číslovaným certifikátem věrohodnosti v limitovaném nákladu pouze 750 ks pro celý svět!

Jízdní kolo

Jízdní kolo (starším označením bicykl, krátce jen kolo) je jednostopé vozidlo, poháněné silou lidských svalů, případně s dopomocí motoru (např. elektrokolo). Lidská energie převedená končetinami, zpravidla dolními, na šlapadla kola je přes převody a řetěz převeden na rotaci kola, zpravidla zadního, které pak vykonává pohyb po zemi. V mnoha regionech představuje hlavní dopravní prostředek, jinde zase slouží k rekreačním jízdám, sportu či jako posilovací stroj ve fitness. Od roku 1992 do roku 2002 byla na světě vyrobena více než miliarda jízdních kol a jejich produkce stále stoupá.

V roce 1817 vynalezl tzv. Draisinu či drezínu Karl Drais v Karlsruhe v dnešním Německu, která fungovala na principu dnešního dětského odrážedla. Měla řiditelné přední kolo a jezdec se odrážel od země nohama. Stroj byl až na železný spojovací materiál dřevěný, měl loukoťová kola s železnou obručí, kožené sedlo a opěrnou tyč jako stojan.

V roce 1861 Pierre Michaux změnil pohon z odrážení na šlapání přes jednorychlostní pevné kliky na předním kole. Dopravní prostředek nazýval „vélocipede“ v pařížské továrně Michaux & Lallement začali s velkým úspěchem sériové vyrábět velocipéd. Začaly se vyrábět v dalších továrnách hlavně v Anglii, kde se dělaly už celokovové s drátěnými koly. Pokrok byl i v tom, že místo ocelových ráfků se dávaly úzké gumové obruče a objevily se způsoby o odpružení sedla. Vysoké kolo Kvadrocykl pro dva, 1886, Bílý dům ve Washingtonu

V roce 1870 přichází inovace v podobě vysokého kola, které zvyšuje efektivitu šlapání pevného převodu tím, že je zvětšeno přední kolo. Mělo to ovšem velkou nevýhodu v nestabilitě vysokého těžiště a nebezpečnosti případného pádu z kola. Na takto vysokém kole nemohli jezdit všichni, proto byla vyráběna i tří až čtyřkolka (tricykl nebo kvadracykl) se dvěma velkými koly vzadu a jedním nebo dvěma malým vepředu nebo vzadu, která umožňovala jízdu dvou jezdců.

V roce 1878 patentovali první planetovou převodovku v předním poháněném kole Scott a Phillott z Anglie. Dámský bezpečnostní bicykl, 1889.

V roce 1879 patentoval řetězový převod síly z klik na zadní kolo Henry J. Lawson z Anglie. Jednalo o první kolo s nižším těžištěm jízdy a trendu nazývaný "bezpečnostní bicykl".

V roce 1896 patentoval Sir Frank Boden účinnější typ brzdění pomocí lanka, který časem nahradil dosavadní přítlačné brzdy na plášť.

Dále byla vyvinuta protišlapná brzda, v českých zemích zvaná pod produktovým názvem „torpedo“, přičemž síla brzdění šla přímo do středu zadního kola. Doplňky ke kolu dlouho nebyly žádné, až kolem roku 1895 se začala vyrábět první primitivní světla a první plátěné blatníky, tehdy nazývané „ochranný pás proti blátu“. Začátkem 20. století byla vysoká kola vytlačena víceméně současným typem kol s řetězovým převodem. Kola se také specializovala i pro zvláštní účely: například skládací vojenský bicykl, železniční drezína přizpůsobená kolejím a "hydrocykl", kolo s plováky. Dalším mezníkem byl až na přelomu 70. a 80. let vynález horského kola.



Zboží je umístěno v těchto kategoriích:    Stříbrné mince zahraničí
 
Nemáte-li s nákupem přes internet zatím žádnou zkušenost, můžete objednávat mailem, poštou nebo telefonicky. Zavolejte nám na tel.: 800 400 180. Rádi a ochotně Vám poradíme.